Close search

Храни срещу анемия

Храни срещу анемия Няколко храни срещу анемия photo-credit

Анемията е недостиг на червени кръвни телца и/или хемоглобин в кръвта. 

Този недостиг причинява намалена способност на кръвта да пренася кислород към тъканите, така причинявайки тъканна хипоксия.

Важно е да се спомене, че има полови различия в нормалните стойности на кръвните показатели: при мъжете броят на червените кръвни телца – хемоглобина и хематокрита – е по-висок от броя на жените. Това се дължи на две основни причини – влиянието на половите хормони и месечния цикъл при жените.

Анемията може да премине незабелязано при много хора и симптомите да са слаби.

Най-често хора с анемия се оплакват от слабост, отпадналост, дискомфорт, слаба концентрация. Хора с по-остра анемия се оплакват често от диспнеа (задух) при усилие.

Тежката анемия подтиква тялото да компенсира, като увеличи сърдечната дейност, което води до усещане на биенето на сърцето и изморяване, възможно е да доведе и до сърдечна недостатъчност.

Ето няколко храни, с които можем да подобрим кръвните показатели и да преборим анемията.

Сурово броколи - в големи количества съдържа витамини (С, К, А, В6), калий, селен, манган, триптофан, и фосфор.

Коприва - листата съдържат дъбилни вещества, витамин С, К, каротеноиди, пантотенова киселина, ситостерол, виолаксантин, хистамин и др., а коренищата - дъбилни вещества, нишесте и др.

Сок от червено цвекло - богато на желязо. Помага за възстановяването и реактивиране на червените кръвни клетки.

Червен фасул - богат на желязо и флавоноиди.

Тофу ("соево" сирене) - ниско съдържание на натрий, с високо съдържание на витамини от В – групата, желязо, изофлавони, генистеин и др.

Стриди - имат нисък гликемичен индекс, богати на антиоксиданти хранителни вещества, цинк и витамин B12.

Бадеми - богати на желязо, манган, рибофлавин, мед, витамин Е и Омега-3-мастни киселини.

Нар - богат източник на желязо и витамин C.

Чесън - богат на желязо. Ефективен при лечение на сърповидно-клетъчна анемия.

Мед - богато съдържание на желязо. В него се съдържат мед и магнезий, които увеличават нивото на хемоглобина.

Спанак - богат източник на калций, витамини А, B9, E и C, желязо, фибри и бета каротин.

Кайсии - богати на бета-каротин, фибри, витамин A, E, и железо.

Източник: zdraviste.com

0 Коментара

  1. Няма коментари.
    Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook
Kulinaria.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK