Close search

Храни за здрави нокти и коса

Храни за здрави нокти и коса И жени и мъже все по- често се оплакват от тежък косопад и чупливост на ноктите. Това може да се дължи на хормонален дисбаланс, стрес, промяна на сезоните и времето, начин на хранене и др. photo-credit

Посещение на лекар, намаляване на напрежението, смяна на козметиката или промяна на диетата са само част от действията, които предприемаме, за да се справим с капенето на косата и зле изглеждащия маникюр.

Храната е едно от основните неща, които помагат да имат здрава, гъста и бляскава коса. Например рибата, соята, ядките и семената, които съдържат протеини, здравословни мазнини и витамин Е, осигуряват необходимите масла, косъмът да бъде мек.

Дори и подправките помагат. Добавянето на канела към храната, осигурява необходимо количество кислород и хранителни вещества към скалпа, съобщават от foodpanda.

Ето още, кои храни и напитки да добавите към ежедневието си, за да намалите ранното оплешивяване и чупливостта на ноктите.

1.    Вода - 25 % от космените фоликули са направени от вода и когато сте дехидратирани, те остават слаби.

2.    Плодове и зеленчуци - недостигът на витамини е в основата на косопада при мъжете. Хранете се с повече плодове и зеленчуци, които да ви набавят Витамин А, който регулира ретиновата киселина; Витамин В, който намаля нивата на стреса. Затова приемайте повече моркови, ябълки, авокадо, зелени храни и цитруси.

3.    Сьомга - тази риба е пълна с Омега 3 мастни киселини, които ще набавят на организма ви необходимото количество масла, подходящи за скалпа ви.

4.    Мляко и млечни продукти -  калцият е в основата на здравите нокти. Необходимо е ежедневно да приемате мляко, сирене и кашкавал, за да поддържате нивата му балансирани.

5.    Яйца - те съдържат почти всичко необходимо за организма, за да бъдете здрави, да изглеждате добре и укрепите косата и ноктите си.

0 Коментара

  1. Няма коментари.
    Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook
Kulinaria.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK