Close search

Как да се откажем от сладките храни и захарта

Как да се откажем от сладките храни и захарта Бялата рафинирана захар отдавна носи прозвището "сладка отрова" за целия организъм photo-credit

Бялата рафинирана захар отдавна носи прозвището "сладка отрова" за целия организъм. 

Но как да намерим подходяща "противоотрова"? Колегите от framar.bg предлагат няколко прости, но ефективни метода, с които можем да се откажем от захарта или да ограничим до минимум нейното потребление. 

Преди всичко не забравяйте, че промяната в отношението към сладките храни и напитки е наложителна, тъй като тяхната консумация не е истинска необходимост, а навик, на който робуваме ежедневно.

Започнете с леки ограничения, а не я спирайте веднага. Например, намалете наполовина количеството, което си слагате в сутрешния чай или кафе.

Не забравяйте за фруктозата в плодовете - те са естествени източници на захар, истински полезна и лесно усвоима за нас.

Избирайте храни с ниско съдържание на захар и подсладители. Рецептите за едни и същи продукти от различни производители могат да варират значително, така че винаги четете съдържанието им.
Рязкото изоставяне на любимите хранителни продукти изглежда потискащо. Например шоколадовите бонбони са известни като антидепресант. Затова постепенното движение към целта в малки стъпки ще доведе до по-устойчив резултат.

Намерете алтернатива на класическите сладкиши и печива и захарни изделия. Консумирайте пресни или сушени плодове, както и малко количество натурален пчелен мед.

Помислете за произхода на апетита си към сладкото. Много често хората използват захар, за да задоволят емоционален глад или като средство за справяне със стреса. Преразгледайте отношението си към решаването на проблеми, използвайте други механизми за релаксация, които не са свързани със сладки храни. 

Правете по-често разходки в парка, йога или прости дихателни упражнения.

0 Коментара

  1. Няма коментари.
    Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook
Kulinaria.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK