Close search

Какво да хапваме за добър киселинен баланс?

Какво да хапваме за добър киселинен баланс? Важно е да се поддържа правилен баланс на рН photo-credit

Всички храни съдържат киселина, но когато тяло ни приема твърде много алкали или пък твърде малко, това може да го доведе до дисбаланс.

Поддържането на правилен баланс на рН е изключително важен, пишат колегите от lechenie.bg. Когато консумираме твърде много кисели храни, това може да доведе до сериозни болести като ацидоза (обща диагноза при хора страдащи от диабет).

Когато пък хранителните вещества, необходими за постигането на този "киселинен баланс", не са достатъчни, тялото започва да разгражда собствените си мазнини от костите и други жизненоважни тъкани, което от своя страна вреди на способността на организма да се самовъзстановява и да детоксикира тежките метали.

Ето няколко от най-важните алкални храни, които всеки е добре да включи в хранителния си режим.

Ябълки

Нивото на рН на ябълките е 8,0. Те съдържат и разнообразие от минерали, витамини и фитохимикали, които помагат да се запази здравето на тялото и имунната система да работи правилно.
Ябълките съдържат много ензими, които подпомагат храносмилането и оптималния хормонален баланс. А най-хубавото е, че те са почти по всеки вкус.

Кореноплодни зеленчуци

Те са с богато съдържание на минерали. Цвеклото, ряпата и морковите са един добър представител на тези зеленчуци. Можете да ги изпечете, да ги сготвите на пара или дори да ги ядете сурови или настъргани върху салати.

Листни зеленчуци

Към тях спадат зеленчуци като къдравото зеле и храната на Попай, а именно спанакът. Те имат високо съдържание на витамин К и фолиева киселина, фитохимикали, антиоксиданти и фибри.
Можете лесно да добавите спанака в една супа или яхния или просто да си направите салата. Добър избор е да комбинирате спаначената салата с други две алкални храни – чесън и лимон!

Лимони

Повечето хора приемат, че лимоните са кисели плодове, може би това е така, защото те са много кисели на вкус или пък заради лимонената киселина, но в действителност лимоните са силно алкални. 
Те имат ниво на рН 9,0, което напрактика значи, че те имат проалкално действие при храносмилането.
Жълтите цитруси също са богати на витамини, минерали, антиоксиданти и електролити. Ако не ви понасят да ги приемате чисто, пробвайте да изцедите малко във водата си или просто на обяд вместо оцет сложете лимон върху салатата си.

Кълнове от люцерна

Кълновете са невероятни малки хранителни пакетирани усилватели, които са силно алкални и съдържат много важни витамини и минерали. Ако обичате зеле, много лесно можете да се сдобиете със семената му и така да си ви подръка цяла година.

Диня

Не само че динята е алкализираща храна с рН 9,0, а е и изключително вкусна. Тя също е отличен източник на фибри, бета каротин, витамин С и ликопен. Динята се състои от 92% вода и винаги утолява жаждата!

0 Коментара

  1. Няма коментари.
    Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook
Kulinaria.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK