Close search

Най-добрите и най-лошите ядки за вашата трапеза

Най-добрите и най-лошите ядки за вашата трапеза Най-добрите и най-лошите ядки за вашата трапеза photo-credit

Ядките са полезни и богати на добри мазнини, но също така и доста калорични, така че трябва да знаете кои от тях да слагате по-често на трапезата си и кои да избягвате.

Бадеми, кашу, шам-фъстък

Те са прекрасни ако сте на диета, макар всички ядки да са почти на едни и същи калории за 100 грама, все пак умерено количество от тях са много здравословни, заради наличието на омега-3 мастни киселини и протеини, които ви карат да се чувствате сити за по-дълго време.

Ядки макадамия

Те са възможно най-противопоказаните ядки, ако сте на диета.Те имат най-много протеини и мазнини само за няколко ядки. Макар да имат само 40 калории повече за 30 грама, могат да са опасни за диетата ви. Но ако са ви любими и не може да се лишите от тях дори по време на диетата си, то трябва да внимавате колко от тях ще си похапнете.

Орехи

Те са чудесни за сърцето, макар всички ядки да съдържат омега-3 мастни киселини, орехите или само 14 половинки имат 185 калории, 18 грама мазнини и 4 грама протеини, освен това съдържат алфа-линоленова киселина. Едно испанско проучване от 2006 доказва, че те помагат колкото зехтина за намаляване на възпалението и окислението в артериите. За да постигнете този ефект учените препоръчват по 8 ореха на ден.

Фъстъци

Те са най-добрите ядки за ума, поради високо съдържание на фолиева киселина, минерал, който помага за развитието на мозъка и може да предотврати когнитивен упадък. Те са чудесен източник на фолиевата киселина при вегетарианците, както и при бременните жени, които имат нужда от повече от ценния минерал. Те събуждат мозъка с полезните мазнини и витамин Е, които съдържат. Около 28 белени фъстъка имат 170 калории, 7 грама протеини и 14 грама мазнини.

Източник: apteka-optima.com

0 Коментара

  1. Няма коментари.
    Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook
Kulinaria.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK