Close search

Топ 10 на суперхраните, които трябва да включим в менюто си (II част)

Топ 10 на суперхраните, които трябва да включим в менюто си (II част) Топ 10 на суперхраните, които трябва да включим в менюто си (II част) photo-credit

6. Леща 

Лещата е заредена с протеини. Също така има и високо съдържание на фибри. Тази важна комбинация помага на хората да останат сити дълго след хранене и подобрява изхвърлянето от организма на ненужните и вредни вещества

Освен това, лещата съдържа калий, който е важен минерал в противовес на приема на сол от нашите органи. Това е изключително важно при днешния ни начин на хранене, когато приемаме големи количества натрий и ни е необходим повече калий, за да се преборим с хипертонията.

7. Черен боб 

Подобно на лещата, черният боб е здравословен заместител на месото. Той съдържа големи количества протеини и фибри, които са важни за поддържане на дебелото черво чисто и изхвърляне на отпадъците от организма. 

Черният боб съдържат много фитонутриенти, като антоцианин флавоноиди и хидроксиканелени киселини.

8. Бадеми 

Ядките са изключени от диетата на много хора, които се опитват да отслабнат, заради тяхната висока калоричност. 

Бадемите обаче могат само да ни донесат здравословни ползи. Подобно на авокадото, те съдържат мононенаситени мазнини, които носят на организма противовъзпалителни ползи. Те помагат на тялото ни да забави стареенето и намаляват количеството на лошия холестерол в кръвта

Бадемите са богати на витамин Е, който е важен антиоксидант. Той ни помага в борбата със свободните радикали и ни пази от рак. Тези ядки, които уж съсипват диетите за отслабване, съдържат голямо количество протеини, които ни засищат за по-дълго. 

9. Тиквени семки 

Подобно на своите събратя ядките, семената имат лоша слава заради високото съдържание на мазнини, и тиквените семки не са пожалени от това. Те обаче съдържат добри мазнини, които имат противовъзпалително действие

Тиквените семки са богати на манган и магнезий, които се грижат за здравето на костите ни и подкрепят нервната система

За хората на диета тиквените семки предлагат добро количество протеини. А повечето протеини означават по-дълго чувство на ситост, което ще ни предпази от консумацията на празни калории.

10. Орехи 

Подобно на бадемите, орехите са считани за много калорични, защото са заредени с мазнини. Но отново трябва да припомним, че не всички мазнини са еднакви. 

Орехите са изключително богати на омега-3 мазнини, чиито ползи са многобройни, като например понижаване на лошия холестерол, подобряване на кръвния поток и намаляване на възпаленията. Тези ползи са особено важни, ако диетата е с високо съдържание на трансмазнини. 

Орехите разполагат с голямо количество протеини, така че те действително могат да ни помогнат да отслабнем. 

Снимки: flickr.com

0 Коментара

  1. Няма коментари.
    Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook
Kulinaria.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK