Close search

Зехтинът може да контролира апетита

Зехтинът може да контролира апетита За да не страдаме от преяждане и излишни килограми, е добре редовно да включваме в менюто си зехтин photo-credit

За да не страдаме от преяждане и излишни килограми, е добре редовно да включваме в менюто си зехтин. 

И по принцип е добре да се придържаме към диети, близки до средиземноморската. Установено е, че включването в менюто на мононенаситени мазнини помага срещу преяждането по-ефективно от протеиновата диета например. Американски и италиански специалисти по хранене са установили, че най-ефикасното диетично меню са салатите с растителни мазнини, описват от medikforum.ru. 

Най-добре е растителната мазнина да е именно студено пресован зехтин. Експериментално е установено чрез поведението на лабораторни мишки, че след хранене с включен зехтин гризачите огладняват след по-дълго време. Т.е. ако в менюто има храни, съдържащи олеинова киселина, животните остават сити по-дълго време. 

Именно под въздействието на олеиновата киселина от зехтина чревният тракт започва да синтезира собствени ферменти, в частност олеилетилеаноламид, под чието въздействие се появява усещането за ситост. 

В организма на опитните мишки, които консумирали много растителни мазнини, нивото на въпросните ферменти било повишено. Когато учените блокирали същия фермент, мишките буквално побеснявали от глад и непрекъснато се тъпчели с каквото намерят в хранилките. Така според учените се доказва, че ефектът на масленото насищане е по-резултатен от диетите от типа на протеиновата.

Важно е да се знае, че ненаситените мастни киселини не се синтезират в човешкия организъм и трябва да се приемат с храната. Така отново стигаме до средиземноморската диета, която е богата на полезните растителни мазнини, пише lekuva.net.

0 Коментара

  1. Няма коментари.
    Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook
Kulinaria.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK