Close search

Пет храни за гъста и красива коса

Пет храни за гъста и красива коса Какви храни е добре да хапваме по-често за да подобрим състоянието на косата в дълбочина photo-credit

Добрата грижа за косата не е само изборът на подходящи козметични продукти. За да имаме истински красива и здрава коса е добре да се погрижим за нея "отвътре", или иначе казано, чрез храната, която консумираме.

Ето какви храни е добре да хапваме по-често за да подобрим състоянието на косата в дълбочина:

Ядки

Ядките имат високо съдържание на протеини, както и на селен и омега-3, които подобряват здравето на скалпа. Една чаша бразилски орех съдържа 19 грама протеин и 2,549 мг селен. Сред ядките с най-много омега-3 са фъстъците и макадамия.

Бобови растения

Бобовите растения съдържат биотин, витамин от група B, изключително важен за растежа на косата. Въпреки че е извънредно рядко явление човек да страда от недостиг на биотин, липсата на този витамин в храната се отразява на косата и води до нейното изтъняване и косопад. Може да увеличите приема на биотин, като хапвате повече черен боб, нахут или леща под формата супи и салати.

Млечни продукти

Калцият също помага за растежа на косата, като я прави по-дебела и гъста. Млечните продукти съдържат протеин, което ги прави идеални за справяне с проблема с тънката коса и забавения растеж. Лесно ще добавите млечни продукти към менюто си – пийте повече мляко, яжте сирене – идеално е за салати, и кисело мляко.

Сьомга

Добре известен факт е високото съдържание на омега-3 мастни киселини и протеини в сьомгата, които са и есенциални нутриенти за здрава коса, подобряват растежа и гъстотата. Съответна недостигът на омега-3 и протеини води до тънка, чуплива коса или дори засилен косопад. Около 110 грама печена сьомга съдържа 29,4 грама протеин и 2,09 грама омега-3.

Моркови

За да имате плътна коса, трябва да имате здрав скалп, за да продължи тя да расте. Морковите съдържат витамин А, който пази скалпа здрав и предотвратява изтъняването на космените фоликули. Яжте сурови моркови вместо друга бърза закуска или пък ги добавяйте в салатите си. Полезни са и за очите.

Източник: missbloom.bg

0 Коментара

  1. Няма коментари.
    Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook
Kulinaria.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK