Close search

Поръчка на храна- един от начините да бъдете щастливи

Поръчка на храна- един от начините да бъдете щастливи Пътят към щастието, изглежда е не чак толкова лесен и е осеян с пазаруване, подреждане, чистене, търкане на тигани и куп други ежедневни неща, които отнемат от времето ни. photo-credit

Проучване на Националната академия на науките (PNAS), което беше публикувано това лято, търси най-лесния трик за щастие. Резултатите показаха, че един от начините да направиш по-забавен и изпълнен деня си с усмивки е чрез „купуване на време“- т.е. да плащаш на други хора да правят неща, които мразиш, докато се печеш на някой хубав плаж.

Науката основно оправдава всички пари, които харчите за доставка на храна през всеки уикенд или делничен ден, съобщават от foodpanda. Купуването на време трябва да предпазва хората от отрицателното въздействие на стреса във времето върху удовлетвореността от живота. Според проучването 28% от респондентите са си купили време за себе си, като са си поръчали храна за вкъщи и са съобщили за по-голямо удовлетворение от живота, независимо от доходите си.

Това доказва, че психологически ние обичаме да плащаме на хората да ни донесат храна, да изпълняват поръчки и да поддържат къщата чиста. Хората, които харчат пари за спестяване на време са по-щастливи в края на деня, отколкото когато купуват материални блага.

Наред с намаляването на стреса, изследователите са спекулирали, че това се дължи на факта, че аутсорсингът на домакинствата възвръща чувството за контрол. Чрез поръчката на храна, вие не мислите какво и как трябва да напазуравате, колко време ще прекарате в четене на рецепти, висене над тигана и после прилежно измиване. Вместо това, вие пестите време за вашето семейство, приятели, любими занимания, разбира се и много често поръчката на храна излиза по-евтино, от това да купиш в магазина още куп други неща, които не ти трябват и после да изхвърлиш половината храна. 

Ако мразите готварското, прането или някаква друга задача, която ви изпълва с ужас, смятайте, че това е знак, за да се насочите направо към икономиката на споделяне.

Източник: Foodpanda

0 Коментара

  1. Няма коментари.
    Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook
Kulinaria.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK