Close search

Защо е важно да хапваме плодове

Защо е важно да хапваме плодове Присъствието на само едно или две парчета плод в хранителния режим намалява риска от мозъчен удар с до 40% photo-credit

Присъствието на само едно или две парчета плод в хранителния режим намалява риска от мозъчен удар с до 40%.

Това показва ново изследване на Университета в Оксфорд, съобщава британският вестник "Дейли Телеграф".

7-годишното изследване, в което участват почти половин милион души, показва, че хората, които включват плодове в храната си имат по-ниски нива на сърдечни заболявания и двата основни вида инсулт

Консумацията на плодове намалява риска от сърдечносъдови заболявания с 40%

В сравнение с хората, които никога не се хранят с плодове, тези, които ежедневно приемат са изложени на 15% по-малък риск от сърдечно-съдови болести. Случаите на исхемичен инсулт са с 25% по-малко сред хората, приемали плодове ежедневно, а случаите на хеморагичен инсулт намаляват с 40%. Хората, които ежедневно консумират плодове, имат значително по-ниско кръвно налягане.

"Сърдечносъдовите заболявания, включващи исхемична болест на сърцето и инсулт, са водещата причина за смъртност в света. Подобряването на храненето и начина на живот са от изключително значение за намаляване на риска от тези болести сред общото население", казва  д-р Хуайдун Ду, ръководител на изследователския екип от Оксфордския университет.

Изследването не посочва какво количество плодове са приемали участниците за един ден. Средният прием сред хората, консумирали плодове ежедневно, е 1,5 порции. В периода на изследването са регистрирани 19 300 случая на сърдечни заболявания и 19 689 инсулта. Почти един на всеки пет, или 18%, от участниците консумира плодове ежедневно, а 6,3% въобще не го правят.

Една порция плодове се равнява на един плод със средна големина като банан, ябълка, портокал или круша, две или повече сливи, седем ягоди или 14 череши.

Снимки: flickr.com

0 Коментара

  1. Няма коментари.
    Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook
Kulinaria.bg използва бисквитки и подобни технологии. Научете повече в нашата Политика относно бисквитките. Вижте подробности. OK