Close search

7 храни, които пазят красотата ни от слънчевите лъчи

7 храни, които пазят красотата ни от слънчевите лъчи 7 храни, които пазят красотата ни от слънчевите лъчи Photo credit sticker 2f081510d9ec8c4cb73e1aeb055b0235c8dcc21f20ef27de7a1a88dadc771583

Според изследвания, консумацията на определени храни може да предпази кожата от вредната ултравиолетова светлина. Естествено те не могат по никакъв начин да са заместител на слънцезащитните продукти. Но те изпълняват ролята на вътрешна защита срещу слънчево изгаряне и срещу поява на бръчки върху кожата. Комбинацията от здравословна диета и качествена козметика може да редуцира стареенето на клетките на кожата, пишат колегите от apteka-optima.com.

Цитрусови плодове

Според изследване, което обхванало почти 500 мъже и жени, съставките на цитрусите, по-конкретно съставката лимонен, намаляват с 34% опасността от поява на рак на кожата. Те съдържат антиоксиданти, които се борят с увреждането на клетъчно ниво.

Зелен чай

Зеленият чай съдържа катехини, които имат силна антиоксидантна активност. Според проведени изследвания те могат да спрат генетичното увреждане в структурата на кожните клетки, които са изложени на ултравиолетова светлина.

Моркови

Морковите и всички други зеленчуци в ярки краски на жълто, оранжево и червено съдържат каротеноиди, които редуцират интензивността на слънчевото изгаряне. Тази антиоксидантна активност важи не само за зеленчуците, но за плодовете.

Червени чушки

Както морковите, така също чушките, са много полезни за намаляване на интензивността на слънчевите изгаряния, като това се отнася особено за червените чушки, които съдържат най-големи дози полезни съставки.

Спанак

Листните зеленчуци като зелена салата, салата айсберг, рукола, спанак и кейл са най-добрите източници на антиоксиданти литеин и зеаксин. Изследвания са установили, че те могат да спрат мутацията на клетките, която е предизвикана от вредната ултравиолетова светлина. Много полезни са на сок, в комбинация с ябълки, моркови и краставични резенчета.

Сьомга

Сьомгата е чудесен източник на полезни мазнини, в това число на омега-3 мастни киселини. Полезните мазнини от рибата предпазват клетките от промени в ДНК, които са провокирани от слънчеви изгаряния.

Орехи

Орехите се отличават с високо съдържание на мастни киселини, които предпазват кожата от вредната ултравиолетова светлина и редуцират увреждането на структурата на клетките.

0 Коментара

  1. Няма коментари.
    Бъди първия коментирал! Вход Регистрация Влез с Facebook
Tози сайт използва "Бисквитки". Научи повече Приемам

Моля, запознайте се с нашите Общи условия и Политика за поверителност