Close search

Иво Маринов: Кулинарният туризъм е важен детайл за формирането на бранда България

Иво Маринов: Кулинарният туризъм е важен детайл за формирането на бранда България Кулинарията е много важен елемент от модерното развитие на туризма, който все повече свързваме с изживяването и положителните емоции от пътуването. Photo credit sticker 2f081510d9ec8c4cb73e1aeb055b0235c8dcc21f20ef27de7a1a88dadc771583

Кулинарията е много важен елемент от модерното развитие на туризма, който все повече свързваме с изживяването и положителните емоции от пътуването. Гастрономията е сред най-ярките проявления на културното разнообразие на всяка от страните в ЕС, които в единство запазват богатството на своята специфика. Това заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на кръгла маса, посветена на кулинарните региони в България. В дискусията, организирана от "Евро-Ток България", участваха представители на няколко министерства – регионалното, на външните работи, земеделското, на екологията, както и експерти от БАН, от офиса на Еврокомисията у нас, неправителствени организации и др. 

На срещата бе представен сборникът с рецепти "Стара народна кухня от Ловешки регион" - пилотен проект от бъдещата кулинарна карта на България. Книжката е издадена с подкрепата на МИЕТ след изследване на "Евро-Ток" в 8 общини и 40 селища в този край на страната ни. Инициативата на специализираната професионална организация предвижда до една година България да предлага карта на кулинарните региони и да има самостоятелен бранд кулинарен туризъм. 

Храната и традициите по подготовката и поднасянето й са сред водещите съставки на туристическите услуги, които формират нови пътувания и различни варианти за отдих, подчерта зам.-министър Маринов. Този сегмент е важен детайл от създаването и на бранда България като туристически продукт така, както например Франция и Италия се асоциират с кухнята, виното, доброто сервиране. Масовият туризъм има своето добро бъдеще, но ние трябва да развиваме нишите, в които имаме сериозен потенциал, и кулинарният туризъм, гурме туровете са сред тях, каза още Маринов. Той съобщи, че ще бъде създадена работна група по тези въпроси, която да съгласува усилията на отделните институции и бранша, а също и да инициира усъвършенстване на нормативната уредба в сектора, ако се налага. 

Според изследването на чуждестранните туристи в България през зимния сезон на 2009/2010 г. добрата кухня е посочена като фактор при избора на дестинация от 72% от анкетираните. Това е характеристиката, по която България се представя най-силно. Храната/напитките са поставени на трето място след природата и пистите при оценката за удовлетвореност от престоя, като им е дадена оценка 4.49 при максимална 5. Храната/напитките са на второ място като фактор, влияещ върху удовлетворението на туриста (коефициент 0.47 след настаняването, което е с коефициент 0,5). Кулинарен и винен туризъм практикуват съответно 11.7% и 6.6% от туристите, а желание да го правят имат над 15% за кулинарния и над 18% - за винения.

Източник: http://www.mi.government.bg

1 Коментар

  1. Small
    James Hall

    Great insights! It's wonderful to see how local cuisine and traditions can attract tourists and create a unique identity for a country. Highlighting regional dishes and the stories behind them not only enriches the travel experience but also supports local communities and preserves cultural heritage. Looking forward to seeing Bulgaria grow as a culinary destination! https://www.anthonywayneroofingandconstruction.com/

Tози сайт използва "Бисквитки". Научи повече Приемам

Моля, запознайте се с нашите Общи условия и Политика за поверителност